måndag 6 augusti 2012

Lyckad guidning

Inatt hade jag med mig min barndoms kompis Joni och hans son Benjamin (10år).
Joni och Benjamin hade aldrig fiskat gös tidigare.
Turordningen vara så att att Benjamin skulle få ta första nappet.Och det dröjde inte länge förrens det kom,haken var bara att det var fel art. Men 3,5kg gädda är aldrig fel för en 10 åring. Benjamins största gädda!
Eftersom gäddorna inte räknades denna natt så fick Benjamin också ta nästa fisk och napp nr 2 var en fin liten gös på 2,2kg. Lyckan var total i båten!
Samtidigt som jag krokar av denna så hugger det på ytterparavanen men den fisken ville inte kliva på.
Jag misstänkte att vi var inne i en huggperiod och mycket riktigt så var det så för kort därefter så dra jag en fin gös på 4,2kg på en Goliath.
Vi fortsätter trolla runt i ca en timme innan vi nöjda bestämmer oss för att trolla hemåt mot rampen.
Och då som en blixt från klar himmel smäller det till på en utav paravanerna,jag tar tag i spöt å känner att det är en fin fisk och ger det snällt till Joni som inte hade fått drilla under natten.
Och vilken fisk han drillar upp sen,en mycket fin gös på hela 5,2kg.
Hans första gös någonsin!   Måste jag skriva att även den högg på en Goliat.

En mycket trevlig natt som vi snart får göra om.
Hoppas bara att man har höjt fiskeintresset hos lill grabben i båten för bättre start kan man inte få:)




Nattens krigare


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar