måndag 19 november 2012

Tack för lektionen Paakki!


Sa till min kusin igår när vi var ute å provade abborrsfiske i älven"i morgon får jag håva en 10 plussare"
Varför tror du det svarade han,jo för imon ska jag fiska med Tero Paakki svarade jag han.
Den mannen har ett grymt facit på sina få turer i år eller vad sägs om 14,4kg-16,5kg.

Det är ingen slump eller tur,utan ren skicklighet kan jag lova. Varje kast finns det en tanke bakom och det är inte att fånga fisk utan STOR fisk.

Hur det gick idag jo Tero Paakki drar på en fisk på 11,5kg efter FEM minuter.
En bra start tyckte han.
Vi fick varsin fisk till,innan huggperioden var slut. Sedan var det rätt dött med bara några enstaka följare som vände vid båten.
I slutet av dan så återvände vi till första stället och där knep jag en pigg 5kg.
Tero 2 fiskar,jag 3 blev resultatet idag i perfekta förhållanden.

Tero kollar hur stora de kan bli.


Jag kollar tillväxten på de mindre.
Men men,man kan ju inte få en 14 plussare varje gång,eller kan man det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar